Hur spelar jag?

sastaz
Post Reply
Message
Author
User avatar
sastaz
Rider of Rohan
Rider of Rohan
Posts: 3599
Joined: Sun Nov 26, 2017 11:14 pm
Location: Stockholm

Hur spelar jag?

#1 Post by sastaz »

I princip spelar du forumspel på samma sätt som vid bordet, men bitvis med större fördröjning mellan svaren. Du skriver vad din rollperson gör. Saker rollpersonen säger markerar du med dialog-taggen. Behöver du skriva något som rör det riktiga livet används ooc (out of context)-taggen. Se exempel på inlägg och hur det är kodat i nästa inlägg.

Det finns ingen begränsning för hur ofta eller sällan man bör skriva. En riktlinje kan vara att skriva ett inlägg per dygn. Om din rollperson är aktiv för tillfället kan du skriva fler, om hen inte deltar i händelsernas mitt just nu kan du skriva mer sällan. En grupp brukar hitta sin lunk efter ett tag.

Tärningsslag slår du via unseenservant.com Dice Roller som du når via länk längst upp till höger på alla sidor. När du slagit ett tärningsslag får du en kod som du klistrar in här, så att alla ser vad du slog. Se exempel på tärningsslag två inlägg ner.
Last edited by sastaz on Sat May 19, 2018 9:16 pm, edited 3 times in total.

User avatar
sastaz
Rider of Rohan
Rider of Rohan
Posts: 3599
Joined: Sun Nov 26, 2017 11:14 pm
Location: Stockholm

Re: Hur spelar jag?

#2 Post by sastaz »

Linflas stegar bestämt bort till den massiva ekdörren och drar sitt svärd ur skidan.

"Nu gör vi det här, var redo för strid."

Han sparkar upp dörren, beredd på att försvara sig.

Jag kommer att vara bortrest resten av veckan och kanske inte kunna skriva några inlägg förrän på måndag, för kännedom.
Attachments
7-small.png
7-small.png (46.61 KiB) Viewed 728 times

User avatar
sastaz
Rider of Rohan
Rider of Rohan
Posts: 3599
Joined: Sun Nov 26, 2017 11:14 pm
Location: Stockholm

Re: Hur spelar jag?

#3 Post by sastaz »

Orangemarkerade sektioner visar var du fyller i tärningsslaget och varifrån du kopierar koden som sen ska klistras in i forumet.

Det kommer att se ut så här:

[1d20+2] = 8+2 = 10
Attachments
8-small.png
8-small.png (445.47 KiB) Viewed 727 times
9-small.png
9-small.png (732.43 KiB) Viewed 727 times

Post Reply

Return to “Monumentstaden (Svärd & Svartkonst)”